(!defined('JSN_PATH_TPLFRAMEWORK')) { require_once JPATH_ROOT . '/plugins/system/jsntplframework/jsntplframework.defines.php'; require_once JPATH_ROOT . '/plugins/system/jsntplframework/libraries/joomlashine/loader.php';(!defined('JSN_PATH_TPLFRAMEWORK')) { require_once JPATH_ROOT . '/plugins/system/jsntplframework/jsntplframework.defines.php'; require_once JPATH_ROOT . '/plugins/system/jsntplframework/libraries/joomlashine/loader.php'; معاینه فنی خودروهای سنگین - pgtir.ir

بازدید از سایت قدیم(کلیک کنید)


www.pgtir.com

 

مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از آغاز فاز عملیاتی و اجرای آیین‌نامه و دستورالعمل جدید نحوه انجام معاینه فنی و صدور برگ معاینه فنی خودروهای سنگین خبر داد و گفت:

از ویژگی‌های برجسته این دستورالعمل در مقایسه با ضوابط پیشین آن (ابلاغی سال ۱۳۸۴) ساختاربندی سرفصل‌ها و موضوعات در هشت بخش مجزا به انضمام پیوست‌های فنی تفصیلی و چك لیست‌های مربوط است كه امكان بهره‌برداری از آن را به‌صورت دسته‌بندی‌شده فراهم می‌نماید.
 
به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، جواد هدایتی مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیك با اعلام این خبر اظهار داشت: با تصویب نسخه جدید آیین‌نامه نحوه انجام معاینه فنی و صدور برگ معاینه فنی توسط هیئت‌وزیران در دی‌ماه سال ۹۳ ظرفیت‌های جدیدی متناسب با تجارب مكتسبه و هماهنگ با پیشرفت فنّاوری ایجاد شد تا با گذر از وضعیت آیین‌نامه قبلی كه بیش از یك دهه از عمر آن می‌گذشت، امكان مدیریت و توسعه و نظارت كامل‌تری بر عملكرد مراكز معاینه فنی و ارتقای سطح كیفی گواهی‌های معاینه فنی صادره فراهم گردد.

وی افزود: به‌منظور تدوین دستورالعمل اجرایی این آیین‌نامه كه متضمن جزئیات مربوط به كلیه مراحل احداث، راه‌اندازی، صدور، تمدید و ابطال مجوز مراكز معاینه فنی و نحوه نظارت بر عملكرد آن‌ها است، با حضور و مشاركت فعال نمایندگان سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در كارگروه تدوین دستورالعمل یادشده و با همكاری سایر اعضاء نظیر وزارت كشور، سازمان ملّی استاندارد، وزارت صنعت، معدن و تجارت و پلیس راهور ناجا پس از یك سال برگزاری نشست‌های كارشناسی و مدیریتی مستمر سعی بر آن شد تا سیاست‌ها و اولویت‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درزمینهٔ توسعه و بهسازی معاینه فنی
سنگین از دو منظر ایمنی و زیست‌محیطی در دستورالعمل مربوطه لحاظ گردد.

هدایتی با اشاره به این‌که برای منظور نمودن نیازمندی‌های كاربردی آینده‌نگر در تدوین دستورالعمل از ظرفیت مشورتی مراجع مختلفی نظیر ادارات كل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌ها، انجمن‌ها و صنوف فعال در این زمینه و شركت‌های تجهیز كننده مراكز معاینه فنی استفاده گردید، افزود: درنهایت با ابلاغ ضوابط مذكور در روزهای پایانی پاییز سال ۱۳۹۵ از سوی رئیس محترم سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، حاصل تلاش‌های دوساله سازمان به ثمر نشست و دستورالعمل اجرایی تأسیس و فعالیت مراكز معاینه فنی سنگین رسماً وارد فاز عملیاتی و اجرایی گردید.

مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیك یادآور شد: از ویژگی‌های برجسته این دستورالعمل در مقایسه با ضوابط پیشین آن (ابلاغی سال ۱۳۸۴) ساختاربندی سرفصل‌ها و موضوعات در هشت بخش مجزا به انضمام پیوست‌های فنی تفصیلی و چك لیست‌های مربوطه بوده كه امكان بهره‌برداری از آن را به‌صورت دسته‌بندی‌شده فراهم می‌نماید.

وی افزود: همچنین برای ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذاران مراكز معاینه فنی در توسعه و بهبود كیفی خدمات، موضوع درجه‌بندی مراكز معاینه فنی سنگین مبتنی بر شاخص‌ها و معیارهای فنی و خدماتی در دستورالعمل پیش‌بینی‌شده است تا بر اساس آن به مراكزی كه سطح كیفی معاینه فنی آن‌ها و خدماتی كه به متقاضیان ارائه می‌دهند بالاتر از سطوح تعریف‌شده قرار بگیرد، امتیازات متعددی تعلق خواهد گرفت.

هدایتی یكی دیگر از نقاط قوت دستورالعمل كنونی را اجباری نمودن اتصال خطوط و تجهیزات آزمونگر معاینه فنی به سامانه برخط معاینه فنی و دریافت اطلاعات كامل وسایل نقلیه مراجعه‌کننده به مراكز و نتایج آزمون آن‌ها بر روی سرورهای سازمان معرفی كرد و افزود: مزیت عمده این مهم فراهم شدن شرایط نظارت گسترده و برخط در سطوح مختلف كاركرد مراكز معاینه فنی بوده و از طرفی با اتصال سامانه معاینه فنی به سایر سامانه‌های فعال‌سازمانی نظیر بارنامه برخط، صورت‌وضعیت برخط، كارت هوشمند وسیله نقلیه و غیره، زمینه جلوگیری از فعالیت ناوگان فاقد صلاحیت فنی و ایمنی لازم در شبكه راه‌ها فراهم آمده است.

وی خاطرنشان كرد: از ویژگی‌های مهم دیگر دستورالعمل مورد اشاره احصاء تخلفات محتمل در انجام معاینه فنی، گسترش سطح برخورد با تخلفات به‌تناسب تعداد، نوع و تكرار‌ آن، رسیدگی قاطع به تخلفات به‌صورت متمركز در ستاد معاینه فنی سنگین، الزام معرفی موارد جعل گواهی معاینه فنی به مرجع قضایی و ممانعت بلادرنگ از فعالیت مراكز پس از احصاء و احراز تخلف در سامانه است. لذا انتظار می‌رود با اهرم‌های نظارتی یادشده، كیفیت انجام و صدور گواهی مربوطه در مراكز معاینه در قالب نقشه راه ترسیم‌شده برای ساماندهی، توسعه و نظارت بر فرآیند معاینه ‌فنی وسایل نقلیه سنگین در طول یك برنامه ۳ ساله به‌طور چشمگیری ارتقاء یابد.

شایان‌ذکر است نسخه‌ای از دستورالعمل در سایت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در بخش قوانین و مقررات قرارگرفته است و متقاضیان و بهره‌برداران ذی‌ربط می‌توانند جهت دسترسی به مفاد آن به آدرس www.rmto.ir مراجعه نمایند.

تین نیوز 

قبول حمل کالا به تمام نقاط ، مشاوره و سفارش خدمات
تلفن
55274040 - 021
6 و 55272425 - 021
فکس
55271871 - 021
موبایل
09122804444
09121022633
نشانی
تهران، جاده خاوران، جنب پمپ بنزین آزادگان

کارفرمایان محترم می توانند قبل از سفارش حمل ،از مشاوره متخصصین شرکت بهره لازم را کسب نمایند

ایمن ترین و کم هزینه ترین به همراه مدیریت زمان برای محموله ها به مشتریان پیشنهاد می شود