(!defined('JSN_PATH_TPLFRAMEWORK')) { require_once JPATH_ROOT . '/plugins/system/jsntplframework/jsntplframework.defines.php'; require_once JPATH_ROOT . '/plugins/system/jsntplframework/libraries/joomlashine/loader.php';(!defined('JSN_PATH_TPLFRAMEWORK')) { require_once JPATH_ROOT . '/plugins/system/jsntplframework/jsntplframework.defines.php'; require_once JPATH_ROOT . '/plugins/system/jsntplframework/libraries/joomlashine/loader.php'; ایجاد مافیا در جریان نوسازی کامیون ها - pgtir.ir

بازدید از سایت قدیم(کلیک کنید)


www.pgtir.com

 

                           

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

رئیس اتحادیه حمل و نقل بار کشور معتقد است که نوسازی 65 هزار دستگاه کامیون فرسوده با شرایط کنونی ، انجام شدنی نیست.


 
به گزارش پدال نیوز، محمد خان بلوکی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با انتقاد از جریان خرید خودروها توسط شرکتها و ارائه آن با قیمت های سرسام آور به متقاضیان نوسازی اظهار داشت : خرید تعداد زیادی از کامیون ها با قیمت نقدی 300 هزار تومان و عرضه آن با قیمت 360 تا 440 میلیون با تسهیلات خرید ، امروز رانتی را در جریان نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای ایجاد کرده است که متاسفانه دود آن به چشم متقاضیان نوسازی می رود.
 
وی با اشاره به اینکه اغلب این خودروها تحت لیسانس چین تولید می شوند ، تاکید کرد : در جریان نوسازی ها ناوگان حمل و نقل جاده ای 8 درصد از تسهیلات را وزارت نفت و یک درصد نیز توسط سازمان حمل و نقل اختصاص می یابد که مجموعا 9 درصد تسهیلات را شامل می شود تسهیلاتی که به راننده داده نمی شود و در اختیار شرکتهای حمل و نقل قرار می گیرد.
 
وی ضمن اشاره به اینکه رانندگان هیچ نفعی از تسهیلات نوسازی دریافت نمی کنند ، تاکید کرد : باید تسهیلات خرید به متقاضیان داده شود در حالی که امروز این تسهیلات به شرکتهای و کارخانجات تولیدی می رسد.
 
وی گفت : امروز خودروی 440 میلیونی با سود تسهیلات حدود 600 میلیون تمام می شود در این شرایط چه کسی می تواند این اقساط را پرداخت کند ؟
 
رئیس اتحادیه حمل و نقل بار کشور اظهار داشت : نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای طرحی ملی است و باید دولت و کلیه نهادها در این زمینه همکاری نمایند.
 
خان بلوکی افزود : در صورتی که وزارت نفت هزینه خرید گاروئیلی که در حال هدر رفت است را برای نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای اختصاص دهد ظرف دو سال این جریان به سرمایه ملی تبدیل خواهد شد.
 
وی گفت : گمرک نیز باید معافیت های گمرکی را برای ورود این خودروها اختصاص دهد چنانچه گمرک ترکیه نیز این کار را کرد و امروز بزرگترین ناوگان حمل و نقل در دنیا را در اختیار دارد.
 
به گفته وی متاسفانه در جریان نوسازی ناوگان سنگین و اختصاص تسهیلات خرید ، کلاهبرداری قشنگ و قانونی در حال انجام است.
 
وی با توجه به آورده نقدی متقاضیان نوسازی کامیون های فرسوده اظهار داشت :در جریان نوسازی ها 30 درصد آورده نقدی توسط خریداران صورت می گیرد اما  زمانی که متقاضیان وارد این چرخه می شود به دلیل عدم پرداخت اقساط ، کامیون افراد توقیف می شود.  

 

منبع : تین نیوز

قبول حمل کالا به تمام نقاط ، مشاوره و سفارش خدمات
تلفن
55274040 - 021
6 و 55272425 - 021
فکس
55271871 - 021
موبایل
09122804444
09121022633
نشانی
تهران، جاده خاوران، جنب پمپ بنزین آزادگان

کارفرمایان محترم می توانند قبل از سفارش حمل ،از مشاوره متخصصین شرکت بهره لازم را کسب نمایند

ایمن ترین و کم هزینه ترین به همراه مدیریت زمان برای محموله ها به مشتریان پیشنهاد می شود