(!defined('JSN_PATH_TPLFRAMEWORK')) { require_once JPATH_ROOT . '/plugins/system/jsntplframework/jsntplframework.defines.php'; require_once JPATH_ROOT . '/plugins/system/jsntplframework/libraries/joomlashine/loader.php';(!defined('JSN_PATH_TPLFRAMEWORK')) { require_once JPATH_ROOT . '/plugins/system/jsntplframework/jsntplframework.defines.php'; require_once JPATH_ROOT . '/plugins/system/jsntplframework/libraries/joomlashine/loader.php'; روند کاهشی تلفات جاده‌ای ادامه دارد - pgtir.ir

بازدید از سایت قدیم(کلیک کنید)


www.pgtir.com

 

 

تلفات جاده‌ای یکی از تراژیک‌ترین مسائل این روزهای کشور است که در یک خاموشی نسبی هرساله جان هزاران نفر از هم‌وطنانمان را می‌گیرد و توجه چندانی به آن نمی‌شود.



به گزارش خبرنگار تین‌نیوز؛ علت این حجم از تلفات را هم شاید بتوان در افزایش حجم ترددها و خودروها و از سویی نبود دستگاه‌های کنترلی و نظارتی کافی و همچنین مدیریت سنتی و نبود یک سیستم مدیریتی نوین کارآمد دانست.

اما چندی است که با تغییر رویکردها و استفاده از فناوری‌های کارآمد و نوین، این حجم از تلفات ترسناک رو به کاهش گذاشته و در کنترل مسئولان مربوطه درآمده است، طی چهار سال گذشته این آمار از 26 هزار کشته در سال به 17 هزار نفر رسیده بود و اینک این آمار بازهم روندی کاهشی داشته و بر اساس گفته سردار حمیدی: امسال با کاهش ۴ درصدی تلفات رانندگی، علی‌رغم افزایش ۵ درصدی میزان تردد و موفق به کاهش تلفات رانندگی در ششمین سال پیاپی شده‌ایم.

فرمانده راهور ناجا در نشستی با اعلام این خبر افزوده است: درگذشته اقدامات بعضاً باعث هدررفت منابع اندک سازمان‌ها و مانع تحقق اهداف اصلی آن‌ها می‌شد، سخت‌ترین کار ما گذار از دوره سنتی به مدرن است و در این مسیر نیاز به فرهنگ‌سازی مستمر جهت آشنایی مردم داریم و دومین نکته فرهنگ‌سازی در راستای نگهداری از سرمایه‌هایی است که گذشتگان ساخته و در اختیار ما قرار داده‌اند؛ این در حالی است که یک سازمان مردم‌نهاد می‌تواند درزمینهٔ فرهنگ‌سازی کمک شایانی کند؛ درحالی‌که با توجه به کمبود منابع دولتی راه و آزادراه‌ها روزبه‌روز فرسوده می‌شوند و همه به دولت چشم دوخته‌اند و توقع دارند که رایگان در جاده‌ها تردد کنند، اما مردم حداقل‌ها را هم رعایت نمی‌کنند، لذا در صورت امتداد این وضعیت و اتفاقاتی دیگر در سایز حوزه‌ها با یک فاجعه یا بحران روبرو خواهیم شد.

لذا به نظر می‌رسد کاهش تلفات جاده‌ای و کنترل حوادث این حوزه نه‌تنها نیازمند استفاده از فناوری‌های روز دنیا و تغییر در نگرش‌ها است بلکه نیازمند یک عزم ملی است که در آن تمام نهادهایی که به‌نوعی به این حوزه مربوط هستند و همچنین مردم دست‌به‌دست هم بدهند و تغییری ایجاد کنند.
 
 
 منبع : تین نیوز

قبول حمل کالا به تمام نقاط ، مشاوره و سفارش خدمات
تلفن
55274040 - 021
6 و 55272425 - 021
فکس
55271871 - 021
موبایل
09122804444
09121022633
نشانی
تهران، جاده خاوران، جنب پمپ بنزین آزادگان

کارفرمایان محترم می توانند قبل از سفارش حمل ،از مشاوره متخصصین شرکت بهره لازم را کسب نمایند

ایمن ترین و کم هزینه ترین به همراه مدیریت زمان برای محموله ها به مشتریان پیشنهاد می شود