(!defined('JSN_PATH_TPLFRAMEWORK')) { require_once JPATH_ROOT . '/plugins/system/jsntplframework/jsntplframework.defines.php'; require_once JPATH_ROOT . '/plugins/system/jsntplframework/libraries/joomlashine/loader.php';(!defined('JSN_PATH_TPLFRAMEWORK')) { require_once JPATH_ROOT . '/plugins/system/jsntplframework/jsntplframework.defines.php'; require_once JPATH_ROOT . '/plugins/system/jsntplframework/libraries/joomlashine/loader.php'; کاهش بار، چالش یا فرصت؟ - pgtir.ir

بازدید از سایت قدیم(کلیک کنید)


www.pgtir.com

 

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل استان خوزستان در مصاحبه‌ای از کاهش بار در استان خبر داده بود، طبیعتا کاهش بار می‌تواند پیامدهای منفی‌ برای رانندگان داشته باشد به همین علت و برای آگاهی از جزئیات این موضوع به سراغ مسعود مصدقی، رفتیم و با او به گفتگو نشستیم.



 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز؛ مسعود مصدقی گفت: ببینید من یک مصاحبه‌ای انجام دادم و در آن از کاهش واردات به کشور صحبت کردم، اما در مواردی برداشت کرده‌اند که منظور ما کاهش بار و فشار به راننده‌های محترم استان است، در حالی که ماجرا این نیست، در واقع نکته این است که میزان واردات کشور از مجرای بندر امام کاهش پیدا کرده است و این از نظر اقتصادی برای کشور بسیار مفید است و این احتیاج به اثبات ندارد، همه موافق هستیم که کاهش میزان واردات به نفع کشور و اقتصاد ما است.

 

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل استان خوزستان ادامه داد: نکته دیگری که وجود دارد این است که در این حین که واردات ما با سیر نزولی مواجه شده، به صورت همزمان، تولید داخلی ما افزایش پیدا کرده است و این باعث می‌شود رانندگان با مشکل کمبود بار مواجه نشوند، بنابراین دو اتفاق بسیار مهم و مبارک رخ داده که به ترتیب کاهش واردات و افزایش تولید داخلی و نهایتا افزایش بار برای رانندگان است.

 

مسعود مصدقی گفت: البته ممکن است در بعضی از نقاط با کم‌باری مواجه باشیم، مثلا در یک منطقه بار کم‌تر از سایر مناطق باشد اما به طور کلی بارهای استان کاهشی نداشته است.

 

این مقام مسئول اظهار داشت: مثلا ما امسال واردات گندم نداشته‌ایم، خب این به معنی است که ما در تولید گندم به خودکفایی رسیده‌ایم، استان خوزستان در کشور مقام اول تولید گندم را دارد و یا همچنین تولید چغندرقند ما به چیزی در حدود 2 برابر افزایش پیدا کرده به نحوی که در سال گذشته 300 هزار تن تولید داشتیم و امسال به 750 هزار تن رسیده است و بنابراین بار استان نه تنها کاهش نداشته بلکه افزایش هم داشته است.

 

مصدقی گفت: کشت چغندرقند پس از سال‌ها توقف از سال زراعی ۹۳ - ۹۲ در استان خوزستان آغازشده و طی این سال‌ها سطح زیر کشت و همچنین میزان تولید این محصول در استان افزایش یافته است، به نحوی که در سال زراعی مذکور در ۲۰۱۰ هکتار از مزارع استان، ۱۱۵ هزار تن  چغندرقند برداشت شده و در سال زراعی جاری سطح زیر کشت، ۱۰ هزار و ۲۰۰ هکتار بوده و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۷۵۰ هزار تن چغندر قند برداشت شود.

 

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل استان خوزستان همچنین گفت: در دو ماه اول سال ۱۳۹۶ حدود ۱۰ میلیون تن کالا تحت پوشش ۳۴۰ هزار فقره بارنامه از مبدأ استان خوزستان به سایر نقاط کشور حمل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷% کاهش داشته است. در بازه زمانی یادشده عمده‌ترین کالاهای حمل شده ذرت دامی، انواع تره‌بار، سبزی، چغندر قند و شکر بوده‌اند.

 

مصدقی در پایان گفت: علت اصلی کاهش حمل بار از استان، کاهش واردات است به نحوی که در این مدت میزان حمل تمام کالاها از بندر امام (ره)  ۱۲ درصد  و کالاهای اساسی ۳۰ درصد  کاهش یافته است.

 

منبع : تین نیوز

قبول حمل کالا به تمام نقاط ، مشاوره و سفارش خدمات
تلفن
55274040 - 021
6 و 55272425 - 021
فکس
55271871 - 021
موبایل
09122804444
09121022633
نشانی
تهران، جاده خاوران، جنب پمپ بنزین آزادگان

کارفرمایان محترم می توانند قبل از سفارش حمل ،از مشاوره متخصصین شرکت بهره لازم را کسب نمایند

ایمن ترین و کم هزینه ترین به همراه مدیریت زمان برای محموله ها به مشتریان پیشنهاد می شود