(!defined('JSN_PATH_TPLFRAMEWORK')) { require_once JPATH_ROOT . '/plugins/system/jsntplframework/jsntplframework.defines.php'; require_once JPATH_ROOT . '/plugins/system/jsntplframework/libraries/joomlashine/loader.php';(!defined('JSN_PATH_TPLFRAMEWORK')) { require_once JPATH_ROOT . '/plugins/system/jsntplframework/jsntplframework.defines.php'; require_once JPATH_ROOT . '/plugins/system/jsntplframework/libraries/joomlashine/loader.php'; نوبت‌دهی مجازی و نظر رانندگان - pgtir.ir

بازدید از سایت قدیم(کلیک کنید)


www.pgtir.com

 

«هرچی بار خوب هست رو به دوست و آشناها میدن، بعدش اگر باری بود، با هزار خواهش و التماس نوبت ما میشه»، این جمله برای رانندگان کامیون بسیار آشنا است و همه رانندگان با این مشکل آشنا هستند، عدم هماهنگی بین رانندگان و شرکت‌های حمل‌ونقل همیشه به ضرر رانندگان تمام‌شده و به مشکل بسیار بزرگی تبدیل‌شده است.


به گزارش خبرنگار تین‌نیوز؛ شکایت رانندگان از روابطی است که جای ضوابط را گرفته و عملاً حقوق این قشر را پایمال می‌کند، اما خوشبختانه اخیراً اقداماتی برای حل این موضوع در نظر گرفته‌شده و سازمان راهداری به‌تدریج در پی حل این مشکل است، به‌طوری‌که غلامحسین دغاغله صبح امروز از آغاز نوبت‌دهی مجازی در پایانه بندر امام خمینی خبر داد.

 
مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالای سازمان راهداری در مصاحبه با روابط عمومی این سازمان؛ با بیان این خبر اظهار داشت‌: پایانه بار بندر امام خمینی (ره) به‌عنوان یکی دیگر از پایانه‌های مهم کشور همیشه موردتوجه رانندگان بوده و سیستمی بودن کلیه فرآیندها باعث شده تا رانندگان به صحت انجام فرآیندها تا حدود بسیار زیادی اطمینان داشته باشند؛ با توجه به اینکه مدت‌زمان اخذ مجوز بارگیری متغیر است این امر سبب می‌‌شود رانندگان پس از اخذ نوبت بین ۴ الی ۱۵ روز (بستگی به وجود بار) در پایانه بار بندر امام خمینی (ره) انتظار داشته باشند که با توجه به موقعیت جغرافیایی استان خوزستان تردد در مسیرهای دیگر در زمان انتظار مقرون‌به‌صرفه نبوده و همچنین هزینه‌های ناشی از توقف ازجمله معیشت، سوخت، استهلاک، اقساط بانکی و دوری از خانواده نیز ایجاد نارضایتی برای رانندگان را در پیش خواهد داشت. لذا در راستای رعایت حقوق شهروندی و رضایتمندی رانندگان و جلوگیری از تضییع حقوق آنان، اجرای طرح نوبت مجازی در استان خوزستان در دستور کار این سازمان قرار گرفت.

 

اما این طرح نیز مانند هر طرح دیگری ممکن است نواقص و یا موارد قابل‌توجهی داشته باشد که لازم است با بررسی بازخوردها، این مشکلات را مرتفع کرد، مالک نخعی کارشناس ارشد عمران و راننده کامیون در این خصوص به خبرنگار تین‌نیوز گفت: درواقع مشکل اساسی نوبت مجازی این است که از حضور فیزیکی کامیون جلوگیری شده است اما کماکان حضور فیزیکی راننده و شرایط سابق بار خواندن و اعلام بار حاکم است، لذا باید به روش‌های مناسب کامیون دار هم در جریان شفاف اطلاعات حمل‌ونقل قرار گیرد تا انتخاب متناسب با نوبت و شرایط خود داشته باشد.

 

نخعی از نامه‌ای که چندی قبل به مسئول مربوطه این سامانه ارسال کرده بوده خبر داد و گفت؛ در آن زمان من پیشنهاد‌هایی را برای بهبود عملکرد این سامانه ارائه دادم که به نظر می‌رسد امروز هم کاربردی باشد.

 

۱- به‌منظور شارژ ریالی کارت نوبت به‌صورت هم‌زمان از سه روش زیر استفاده شود

الف) با همکاری یکی از بانک‌های کشور و ایجاد USSD COD مانند # *377 و یا #*387 از طریق درگاه پیامکی شبیه به این عملیات پرداخت و شارژ کارت نوبت انجام شود

ب) از طریق درگاه اینترنتی متصل به‌حساب نوبت‌دهی عملیات شارژ کارت نوبت انجام شود

ج) با روش فعلی با حضور فیزیکی راننده و پرداخت نقدی وجه شارژ انجام شود و با گسترش دو روش الف و ب و درنهایت حذف روش ج صورت گیرد.

۲- ازآنجایی‌که بیشتر وقت اعلام بار صرف خواندن بار توسط متصدی و نوشتن آن توسط رانندگان می‌شود و با توجه به اعلام بار شرکت‌های حمل‌ونقل تحت شبکه به سالن اعلام بار پیشنهاد می‌‌شود

الف) اختصاص وب‌سایت تخصصی پایانه بار بندرعباس و قرار دادن لیست و تعداد بارهای اعلام‌شده در وب‌سایت به‌جای خواندن مورد به مورد بار

ب) درخواست همکاری از شرکت‌های حمل‌ونقل، فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و یا هر مکان دیگری که دسترسی به اینترنت و چاپگر دارد در چاپ لیست اعلام بار از درگاه شبکه پایانه و وب‌سایت پایانه بار و ارائه لیست بار به رانندگان

ج) ایجاد کانال تلگرامی در جهت ارائه صورت اعلان بار

د) آنلاین بودن تابلو مذکور و مشاهده اعلام بار در لحظه توسط کاربر و درنهایت ایجاد سه مسیر برای دیدن وضعیت اعلام بار یا از طریق وب و یا کانال تلگرامی برای رانندگانی که از اینترنت استفاده می‌کنند یا از طریق چاپ برای رانندگانی که توانایی استفاده از اینترنت را ندارند.

 

به‌هرحال آغاز اجرای این طرح نوید روزهای بهتری برای رانندگان را به همراه دارد و امیدواریم مسئولین با بررسی دقیق تمام مشکلات احتمالی این سامانه را مرتفع کنند.

منیع : تین نیوز

قبول حمل کالا به تمام نقاط ، مشاوره و سفارش خدمات
تلفن
55274040 - 021
6 و 55272425 - 021
فکس
55271871 - 021
موبایل
09122804444
09121022633
نشانی
تهران، جاده خاوران، جنب پمپ بنزین آزادگان

کارفرمایان محترم می توانند قبل از سفارش حمل ،از مشاوره متخصصین شرکت بهره لازم را کسب نمایند

ایمن ترین و کم هزینه ترین به همراه مدیریت زمان برای محموله ها به مشتریان پیشنهاد می شود