(!defined('JSN_PATH_TPLFRAMEWORK')) { require_once JPATH_ROOT . '/plugins/system/jsntplframework/jsntplframework.defines.php'; require_once JPATH_ROOT . '/plugins/system/jsntplframework/libraries/joomlashine/loader.php';(!defined('JSN_PATH_TPLFRAMEWORK')) { require_once JPATH_ROOT . '/plugins/system/jsntplframework/jsntplframework.defines.php'; require_once JPATH_ROOT . '/plugins/system/jsntplframework/libraries/joomlashine/loader.php'; هزینه پایین حمل‌ونقل دریایى مجالى براى ترانزیت زمینى باقى نمی‌گذارد - pgtir.ir

بازدید از سایت قدیم(کلیک کنید)


www.pgtir.com

 

اگر چه مدیرکل دفتر طرح جامع و مدل‌های حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی می‌گوید ایران در بلند مدت و با ایجاد صلح و ثبات در عراق و سوریه می‌تواند به توسعه شاخه‌ای دیگر با ایجاد کرید

ور ریلی تهران-کرمانشاه-خسروی-خانقین-بغداد و امتداد به سمت سوریه جهت اتصال به بنادر سوریه در دریای مدیترانه فکر کند اما یک کارشناس حمل‌ونقل معتقد است امروزه حمل‌ونقل دریایى و هزینه بسیار پایین آن مجالى براى ترانزیت زمینى باقى نمی‌گذارد، جز از یک بندر به مقصد یک کشور محصور در خشکى.

 

به گزارش تین‌نیوز،  محمد اسماعیل علیخانی تاکید می‌کند: شکوفایى و کارآمدى جاده ابریشم مربوط به قبل از اختراع ماشین بخار و ساعت‌هاى غیر پاندولى (و قابل استفاده در کشتى) و توسعه صنعت دریانوردى (از ساحل نوردى به دریانوردى) و بیشتر از آن اقیانوس نوردى بوده است.

 

وی می‌افزاید: امروزه حمل‌ونقل دریایى و هزینه بسیار پایین آن مجالى براى ترانزیت زمینى باقى نمی‌گذارد، جز از یک بندر به مقصد یک کشور محصور در خشکى.

 

این کارشناس حمل‌ونقل می‌گوید: براى جابجایى بار انبوه در فاصله زیاد ارزانترین امکان حمل‌ونقل دریایى است .تعرفه حمل‌ونقل دریایى حدود یک سوم تعرفه حمل‌ونقل ریلى است.

 

علیخانی خاطرنشان می‌کند: بنابراین اگر فاصله حمل‌ونقل دریایى دو برابر حمل‌ونقل زمینى باشد، باز هم حمل‌ونقل دریایى ارزانتر است.

 

گفتنی است مهدی صفری‌مقدم مدیرکل دفتر طرح جامع و مدل‌های حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی پیش از این گفـته بود :مناقشات با آمریکا در دریای چین جنوبی موجب شده چین به فکر ایجاد کریدورهای ریلی با حجم تبادل بار بالا جهت دستیابی به بازارهای غرب آسیا و اروپا و ارتباط با آب‌های آزاد از طریق اتصال زمینی با بندر گوادر پاکستان بیفتد.

 

وی افزوده بود: در کریدور شمالی اگرچه با عبور از تعداد کشور کمتر (مغولستان-روسیه-بلاروس) دستیابی به بازارهای شمال اروپا فراهم می‌شود اما مسیر نزدیک‌تر ایران برای دسترسی به بازارهای جنوب اروپا و دسترسی به بازار غرب آسیا در کنار غیر منطقی بودن اتکای تام و تمام چین به رقیبی مانند روسیه و مسیر عبوری از این کشور، کریدور عبوری از ایران را برای چین جذاب می‌‌کند.

 

این کارشناس حمل‌ونقل تاکید کرده بود: ایران در بلند مدت و با ایجاد صلح و ثبات در عراق و سوریه می‌تواند به توسعه شاخه‌ای دیگر با ایجاد کریدور ریلی تهران-کرمانشاه-خسروی-خانقین-بغداد و امتداد به سمت سوریه جهت اتصال به بنادر سوریه در دریای مدیترانه فکر کند.

 

صفری مقدم گفـته بود: این کریدور ضمن تسهیل صادرات ایران به عراق و سوریه  می‌تواند به‌عنوان یک کریدور گردشگری اسلامی بین سه کشور مورد استفاده قرار گیرد و در ضمن مشکل اتکای صرف به کشوری نه چندان قابل اعتماد مانند ترکیه جهت ادامه مسیر به سمت غرب و دسترسی به بازارهای اروپا را نیز مرتفع کند.

 

منبع : تین نیوز

قبول حمل کالا به تمام نقاط ، مشاوره و سفارش خدمات
تلفن
55274040 - 021
6 و 55272425 - 021
فکس
55271871 - 021
موبایل
09122804444
09121022633
نشانی
تهران، جاده خاوران، جنب پمپ بنزین آزادگان

کارفرمایان محترم می توانند قبل از سفارش حمل ،از مشاوره متخصصین شرکت بهره لازم را کسب نمایند

ایمن ترین و کم هزینه ترین به همراه مدیریت زمان برای محموله ها به مشتریان پیشنهاد می شود