(!defined('JSN_PATH_TPLFRAMEWORK')) { require_once JPATH_ROOT . '/plugins/system/jsntplframework/jsntplframework.defines.php'; require_once JPATH_ROOT . '/plugins/system/jsntplframework/libraries/joomlashine/loader.php';(!defined('JSN_PATH_TPLFRAMEWORK')) { require_once JPATH_ROOT . '/plugins/system/jsntplframework/jsntplframework.defines.php'; require_once JPATH_ROOT . '/plugins/system/jsntplframework/libraries/joomlashine/loader.php'; کم هزینه‌ترین روش برای نوسازی ناوگان جاده‌ای چیست؟ - pgtir.ir

بازدید از سایت قدیم(کلیک کنید)


www.pgtir.com

 

 

◄ کم هزینه‌ترین روش برای نوسازی ناوگان جاده‌ای چیست؟

طرح سوم این است که به ازای اسقاط هر دستگاه کامیون فرسوده صاحب آن بتواند با تحویل کارت خودرو اجازه وارد کردن یک دستگاه کامیون اروپایی با همان تناژ بدون قید مدل را دریافت کند.

 

 مدت زیادی است طرح نوسازی ناوگان جاده‌ای حمل کالا انجام نشده و سال به سال کامیون‌ها فرسوده‌تر و نوسازی سخت‌تر می‌شود. 

به گزارش تین نیوز، یک کامیوندار خودراننده  با بیان این مطلب گفت: قیمت هر دستگاه خودروی نو اروپایی چیزی حدود 100 هزار یورو و ارزش اسقاطی هر دستگاه کامیون اسقاطی حدود 2 هزار یورو است.

آرش جلیلی در بخشی از مطلبی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد، افزود: اگر تعداد کامیون‌های واجد نوسازی را 200 هزار دستگاه در نظر بگیریم برای اجرای این طرح فقط در حوزه بار جاده‌ای 19.6 میلیارد یورو لازم داریم که در شرایط تحریم این مبلغ  معادل تقریبی سه سال فروش نفت است.

وی بیان کرد: البته ناگفته پیداست دلالان همواره سود شخصی و گروهی را به ریه شهروندان و دیسک کمر رانندگان ترجیح می‌دهند بنابراین رانت‌خواران از هر دستگاه کامیون 100 هزار یورویی 700 میلیون تومان هم رانت کسب می‌کنند تا قیمت کل به 2 میلیارد و 200 میلیون تومان برسد.

این دانش آموخته مهندسی صنایع تاکید کرد: این بدان معنی است که در این طرح مبلغ رانت معادل 140 هزار میلیارد تومان خواهد شد که این مبلغ 140 هزار میلیارد تومانی قاچاقچیان و رانت‌خواران را به هوس می‌اندازد.

او استراتژی دوم در این زمینه را تعویض ناوگان فرسوده با ناوگان سه ساله دانست و اظهار کرد: البته ناوگان سه ساله اروپایی مورد بسیار خوبی برای سواستفاده واردکنندگان است چون این ناوگان بیش از نیمی از عمر مفید خود را پشت سر گذاشته و بسیار ارزان‌تر از ناوگان نو خریداری شده و با قیمت نزدیک به نو فروخته می‌شود.

این کامیوندار خود راننده تاکید کرد: میزان ارزبری این طرح با همان جامعه آماری 200 هزار دستگاهی به ازای DAF2017 به مبلغ 65000 یورو، معادل 12.6 میلیارد یورو است اما این کامیون 65000 یورویی به‌جای 975 میلیون تومان یک میلیارد و 700 میلیون تومان به‌فروش می‌رسد یعنی رانت این کامیون هم همان 700 میلیون تومان و سود این استراتژی نیز  1400 میلیارد تومان است.

جلیلی استراتژی سوم را نوسازی ناوگان به‌طور خودجوش ذکر کرد و گفت: طرح سوم این است که به ازای اسقاط هر دستگاه کامیون فرسوده صاحب آن بتواند با تحویل کارت خودرو اجازه وارد کردن یک دستگاه کامیون اروپایی با همان تناژ بدون قید مدل را دریافت کند این طرح به‌نفع ریه شهروندان و مناسب برای کاهش آلودگی است.

 

منبع: تین نیوز

قبول حمل کالا به تمام نقاط ، مشاوره و سفارش خدمات
تلفن
55274040 - 021
6 و 55272425 - 021
فکس
55271871 - 021
موبایل
09122804444
09121022633
نشانی
تهران، جاده خاوران، جنب پمپ بنزین آزادگان

کارفرمایان محترم می توانند قبل از سفارش حمل ،از مشاوره متخصصین شرکت بهره لازم را کسب نمایند

ایمن ترین و کم هزینه ترین به همراه مدیریت زمان برای محموله ها به مشتریان پیشنهاد می شود