(!defined('JSN_PATH_TPLFRAMEWORK')) { require_once JPATH_ROOT . '/plugins/system/jsntplframework/jsntplframework.defines.php'; require_once JPATH_ROOT . '/plugins/system/jsntplframework/libraries/joomlashine/loader.php';(!defined('JSN_PATH_TPLFRAMEWORK')) { require_once JPATH_ROOT . '/plugins/system/jsntplframework/jsntplframework.defines.php'; require_once JPATH_ROOT . '/plugins/system/jsntplframework/libraries/joomlashine/loader.php'; وزارت بهداشت فوت دو نفر بر اثر ویروس کرونا در قم را تایید کرد - pgtir.ir

بازدید از سایت قدیم(کلیک کنید)


www.pgtir.com

 

تست اولیه از این بیمار روز دوشنبه گرفته و به تهران ارسال شده بود

یک بیمار بستری در یکی از بیمارستان های قم که تست اولیه کرونای وی امروز مثبت اعلام شد، متاسفانه در اثر شدت عوارض بیماری و عارضه ریوی در گذشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از شفقنا،‌ تست اولیه از این بیمار روز دوشنبه گرفته و به تهران ارسال شده بود، که نتیجه اولیه آن امروز مشخص و اعلام شد.

 

* دو قربانی کرونا دوشنبه فوت کرده بودند؟

 

در همین حال، محمدرضا قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در گفت‌وگو با خبرنگاران که در محل این دانشگاه انجام شد، با بیان اینکه طی ۴ روز گذشته شاهد گسترش بیماری‌های تنفسی در قم بودیم، گفت: طی این مدت ۲ نفر در یکی از بیمارستان‌های قم بر اثر بیماری تنفسی فوت کردند که امروز تست اولیه این دو فرد در مورد بیماری کرونا مثبت اعلام شد.

وی با بیان اینکه پاسخ تست دوم که مربوط به ژنتیک است هنوز اعلام نشده، گفت: با مردم صادق هستیم و هر مسئله‌ای را با آنها در میان می‌گذاریم و به محض اعلام تست اول آن را اعلام کردیم.

وی در ادامه از مردم خواست آرامش خود را حفظ کنند، زیرا جای نگرانی نیست فقط موارد بهداشتی را رعایت کنند و از حضور در مراکز پرجمعیت و مسافرت‌های غیر ضروری پرهیز کنند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت نیز گفت: آزمایش اولیه بعمل آمده از نمونه‌های ارسالی مشکوک به ابتلا به کروناویروس جدید، در دو مورد مثبت گزارش شده است.

دکتر کیانوش جهانپور در این باره افزود: ظرف دو روز گذشته موارد مشکوک به ابتلا به کروناویروس در شهر قم مشاهده شد که به محض دریافت گزارش، تیم های شناسایی و مدیریت بیماریهای واگیر و تیم های واکنش سریع در شهر قم مستقر شده و طبق پروتکل های موجود افراد مشکوک تحت ایزولاسیون قرار گرفته و از آنها نمونه آزمایشگاهی اخذ شد، در میان نمونه های ارسالی، آزمایشگاه مرجع ، دقایقی پیش نتایج آزمایش اولیه دو مورد از موارد مشکوک را از نظر ابتلا به کروناویروس مثبت گزارش کرده و برخی موارد نیز آنفلوآنزای تیپ B اعلام شده است.

وی افزود: مراحل بعدی آزمایشات در حال انجام است و نتیجه قطعی آزمایشات نهایی این موارد، پس از مشخص شدن به اطلاع عموم خواهد رسید.

براساس گزارش وبدا، وی در پایان تاکید کرد: تیم های مدیریت و کنترل بیماریهای واگیر در شهر قم مستقر شده اند، بخش ایزوله منفی برای ایزولاسیون موارد مشکوک، تجهیز و آماده ارایه خدمت است و همگی هموطنان بویژه شهروندان قم، توصیه های بهداشتی مبنی بر رعایت بهداشت فردی و عمومی، بهداشت دست دادن( پرهیز از مصافحه و دست دادن و روبوسی) و تنفس، شستشوی مکرر دست ها با آب و صابون مایع، پرهیز از حضور در محل کار و تحصیل در صورت وجود علایم شبه آنفلونزا را مد نظر قرار دهند.

 

اورژانس تهران آماده مقابله با ویروس کرونا

«پیمان صابریان» رییس اورژانس تهران در گفت‌وگو با ایلنا درباره اقدامات اورژانس برای جلوگیری از شیوع احتمالی ویروس کرونا در تهران با توجه به اعلام دو مورد تایید شده مبتلا به ویروس کرونا در استان قم گفت: اورژانس تهران از مدت‌ها قبل آمادگی لازم را در خصوص شیوع احتمالی ویروس کرونا کسب کرده است.

وی ادامه داد: نیروهای اورژانس تهران و اپراتورهای ما آموزش‌های لازم را در این خصوص دیده‌اند. همچنین از نظر تریاژ و گرفتن شرح حال مناسب بیمار، آموزش‌های لازم به نیروهای اورژانس داده شده است.

رییس اورژانس تهران خاطرنشان کرد: از نظر لباس و تجهیزات لازم در این زمینه کمبود نداریم و به مقدار مناسب تهیه شده و در انبار نگهداری می‌شود و در مجموع مشکلی در این زمینه نیست.

صابریان تاکید کرد: مهمترین موضوع این است که افراد به موارد بهداشتی و بهداشت فردی حتما توجه لازم را داشته باشند تا مشکلی ایجاد نشود.

وی درباره گشت‌های اورژانس تهران گفت: تعداد آمبولانس‌های ما کافی است و اگر مشکلی ایجاد شود می‌توانیم به طور کامل همه موارد را پوشش دهیم.

خانواده‌های دو فرد مبتلا به کرونا قرنطینه شده اند

علیرضا وهاب‌زاده، مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با انتشار پستی در توییتر از قرنطینه شدن نزدیکان و افراد مرتبط با دو فردی که آزمایش‌های اولیه آنها مثبت بوده خبر داده و تاکید کرد که هر دو فرد، ایرانی هستند.

 

منبع: تین نیوز

 

قبول حمل کالا به تمام نقاط ، مشاوره و سفارش خدمات
تلفن
55274040 - 021
6 و 55272425 - 021
فکس
55271871 - 021
موبایل
09122804444
09121022633
نشانی
تهران، جاده خاوران، جنب پمپ بنزین آزادگان

کارفرمایان محترم می توانند قبل از سفارش حمل ،از مشاوره متخصصین شرکت بهره لازم را کسب نمایند

ایمن ترین و کم هزینه ترین به همراه مدیریت زمان برای محموله ها به مشتریان پیشنهاد می شود