(!defined('JSN_PATH_TPLFRAMEWORK')) { require_once JPATH_ROOT . '/plugins/system/jsntplframework/jsntplframework.defines.php'; require_once JPATH_ROOT . '/plugins/system/jsntplframework/libraries/joomlashine/loader.php';(!defined('JSN_PATH_TPLFRAMEWORK')) { require_once JPATH_ROOT . '/plugins/system/jsntplframework/jsntplframework.defines.php'; require_once JPATH_ROOT . '/plugins/system/jsntplframework/libraries/joomlashine/loader.php'; تولید پراید هاچ بک برای همیشه متوقف شد - pgtir.ir

بازدید از سایت قدیم(کلیک کنید)


www.pgtir.com

 

مدیرعامل سایپا از توقف خط تولید دو مدل خودرو پراید خبر داد و گفت: با تولید آخرین پراید ۱۱۱ از محصولات خانواده X۱۰۰ در چهارم اردیبهشت ماه جاری، ‌تولید دو مدل ۱۳۲ و ۱۱۱ از مجموع سه مدل خودروهای سواری پراید، برای همیشه از سبد محصولات سایپا در بازار ایران خارج شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از  سایپا، «سیدجواد سلیمانی» با اشاره به برنامه‌ریزی این گروه خودروساز برای خروج خودروهای سواری پراید از خط تولید، گفت: قرار بود تولید پراید ۱۱۱ برای تحویل به مشتریانی که این خودرو را پیشتر خریداری کرده‌ بودند، تا پایان اردیبهشت ماه ادامه داشته باشد اما با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و افزایش تولید در ماه‌های پایانی سال، زودتر به تیراژ مورد نظر رسیدیم و حدود یک ماه قبل از برنامه اعلام شده، توقف تولید پراید ۱۱۱ را اعلام می‌کنیم.

سلیمانی با بیان اینکه در خصوص پراید ۱۳۲ نیز همین اتفاق رخ داد، افزود: موفق شدیم ۱۵ دی‌ماه سال گذشته و ۱۵روز پیش از موعد قبلی، تعهدات خود در قبال مشتریان انجام داده و تولید پراید ۱۳۲ را متوقف کنیم.

مدیر عامل سایپا با بیان اینکه مدیران پیشین بارها از توقف تولید محصولات خانواده پراید به دلیل قدیمی بودن فناوری آن صحبت کرده بودند، اما هر بار به دلایلی این کار عملی نشد، ادامه داد: خروج پراید از خطوط تولید سایپا یکی از برنامه‌های اصلی ما در بدو ورود به سایپا بود که آن را به صورت جدی پیگیری، عملیاتی و اجرایی کردیم.

وی یادآور شد:‌ برنامه‌ریزی کرده‌ایم که پراید ۱۳۱ به عنوان آخرین مدل خانواده پراید را تیرماه امسال از سبد محصولات سایپا خارج کنیم و پرونده تولید پراید در ایران برای همیشه بسته شود.

مدیرعامل سایپا درخصوص جایگزین پراید نیز گفت: همانطور که پیشتر مطرح کردیم، برای یک خودرو با حدود قیمت ۲ هزار و  ۶۰۰ دلار هیچ جایگزینی وجود ندارد، زیرا در شرایط فعلی و افزایش قیمت مواد اولیه و نوسان بازار ارز، تحریم‌ها و محدودیت‌های واردات قطعات، تولید هیچ خودروی دیگری با این قیمت امکان‌پذیر نیست.

تولید ۴۰۵ کامل متوقف نمی‌شود

سلیمانی با اشاره به برخی اظهارنظرها درخصوص قیمت‌های ۶۰ و ۷۰ میلیونی پراید نیز گفت: یک ذهنیت اشتباه در جامعه شکل گرفته که قیمت‌ها بازار آزاد به خودروساز مربوط است، در حالیکه چنین نیست. به عنوان نمونه؛ پراید در آخرین طرح فروش سایپا با قیمت حدود ۴۰ میلیون تومان عرضه شده است.

وی ادامه داد: این خودرو مدت‌هاست که به دلیل برنامه توقف تولید در برنامه فروش سایپا قرار ندارد و منطقی است که قیمت آن در بازار آزاد، به هیچ‌عنوان به شرکت خودروساز مرتبط نباشد و مانند هر کالای دیگری قیمت آن را فروشندگان و مالکان کالا تعیین کنند اما این افراد که واسطه‌ها هستند، با بهره‌گیری از سایت‌های اینترنتی خرید و فروش خودرو قیمت‌ها را اعلام می‌کنند و برای سود بیشتر قیمت ها را بالا می‌برند.

مدیرعامل سایپا ادامه داد: پراید سال‌هاست که دستاویز انتقاد و حتی تخریب صنعت خودرو و وسیله‌ای برای مطرح شدن افراد مختلف در رسانه‌ها و ابزار جلب توجه در شبکه‌های اجتماعی شده است اما حالا که ما تولید آن را متوقف کردیم، باز عده‌ای به بهانه ارزان بودن پراید نسبت به خودروهای دیگر، طرفدار تداوم حضور پراید شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد منتقدان پراید، مالک یا حتی راننده این خودرو نبوده‌اند، گفت: پراید یک خودرو درون شهری در رده خودروهای اقتصادی با مصرف سوخت پایین بود که از نظر هزینه خرید و نگهداری ارزان‌ترین محصول صنعت خودرو ایران به شمار می‌رفت، اما استفاده‌های غیرمنطقی از آن در جاده‌های برون شهری، رانندگی ناایمن با سرعت‌های بسیار زیاد و عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی باعث شد تا پراید به نماد تخریب صنعت خودرو کشور تبدیل شود.

سلیمانی گفت: برنامه ما در سایپا تغییر جدی و ملموس در سبد محصولات این گروه خودروسازی است و در این راستا، همزمان با خروج پراید، تولید خودروهای  جدید را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی تولید محصولاتی مدرن، باکیفیت و نزدیک به استانداردهای جهانی را محور اصلی برنامه‌های سایپا در توسعه محصولات عنوان کرد و افزود: خودرو شاهین و خودروی جدید کراس‌اور سایپا و نیز دو خودروی فیس‌لیفت شده ساینا و کوییک در سال ۹۹ با همین هدف تولید و عرضه خواهد شد.

 منبع: تین نیوز

 

قبول حمل کالا به تمام نقاط ، مشاوره و سفارش خدمات
تلفن
55274040 - 021
6 و 55272425 - 021
فکس
55271871 - 021
موبایل
09122804444
09121022633
نشانی
تهران، جاده خاوران، جنب پمپ بنزین آزادگان

کارفرمایان محترم می توانند قبل از سفارش حمل ،از مشاوره متخصصین شرکت بهره لازم را کسب نمایند

ایمن ترین و کم هزینه ترین به همراه مدیریت زمان برای محموله ها به مشتریان پیشنهاد می شود