(!defined('JSN_PATH_TPLFRAMEWORK')) { require_once JPATH_ROOT . '/plugins/system/jsntplframework/jsntplframework.defines.php'; require_once JPATH_ROOT . '/plugins/system/jsntplframework/libraries/joomlashine/loader.php';(!defined('JSN_PATH_TPLFRAMEWORK')) { require_once JPATH_ROOT . '/plugins/system/jsntplframework/jsntplframework.defines.php'; require_once JPATH_ROOT . '/plugins/system/jsntplframework/libraries/joomlashine/loader.php'; اولویت بودجه سال 96 شهرداری تهران باید توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی باشد - pgtir.ir

بازدید از سایت قدیم(کلیک کنید)


www.pgtir.com

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: توسعه مترو باید به عنوان اولویت و جهت گیری اصلی بودجه سال آینده شهرداری پایتخت درنظر گرفته شود


 
به گزارش خبرنگار ایرنا عباس جدیدی روز سه شنبه در سیصد و بیست و یکمین نشست علنی شورای اسلامی شهر تهران در نطق پیش از دستور اظهارکرد: با توجه به تصویب برنامه 5 ساله دوم شهرداری که در سال سوم اجرای آن قرار داریم سهم مترو در حمل و نقل شهر فقط 13 درصد است و اهداف برنامه تاکنون محقق نشده است و این امر به علت پرداخت نشدن سهم دولت از یکسو و تخصیص نیافتن بودجه مصوب توسط شهرداری تهران بوده است.

جدیدی ادامه داد: برای هر رام قطار حدود 10 تا 12 میلیون دلار نیاز است و برای بهره برداری کامل از خطوط موجود و درحال احداث خط 6 و 7 به 150 رام قطار است که با تجهیز و تخصیص منابع مالی می توان به ظرفیت یک میلیون سفر روزانه برای هر خط مترو دست یافت.

وی اظهارکرد: در این راستا طبق قانون باید دولت و شهرداری هر کدام نیمی از بودجه ساخت و توسعه مترو را پرداخت کنند، اما طی 11 سال اخیر شهرداری همواره سهم قابل توجهی از ساخت مترو را پرداخت کرده است و برای نمونه نیز در سال گذشته دولت تنها 10 درصد هزینه ساخت مترو را پرداخت و 90 درصد آن توسط شهرداری تهران تامین شد.

وی تصریح کرد: افزایش سرعت تردد، کاهش تصادفات، کاهش قیمت تردد در شهر و کاهش ترافیک هریک نقطه ای روشن در کارنامه متروی پایتخت است و از همه مهمتر کاهش آلودگی هوا می تواند بهترین دلیل برای سرمایه گذاری در این زمینه باشد.

وی بیان کرد: با استفاده از مترو می توان روزانه چندین میلیون مسافررا در زمان مشخص و بدون مواجهه با ترافیک به مقصد رسانید، با توسعه متروی شهرهای اقماری و جلوگیری از ورود 3 تا 5 میلیون خودرو از 13 ورودی شهر تهران گام مهمی در کاهش آلودگی هوا و روان شدن ترافیک کلانشهر تهران برداشته می شود.

وی گفت: از ابتدای بهره برداری مترو تاکنون 7 میلیارد سفر با مترو انجام شده است و 14هزار تن گازهای آلاینده ناشی از صرفه جویی 4/4 میلیارد لیتر سوخت، کمتر تولید شده است که حدود 34 هزار میلیارد تومان صرفه جویی اقتصادی برای شهروندان و اقتصاد ملی داشته است.

وی با اشاره به اینکه از سال 84 تاکنون تعداد واگن های مترو 4 برابر افزایش یافته و به 1200 واگن رسیده است عنوان کرد و افزود: طی این مدت همچنین طول خطوط مترو دو برابر شده و از 89 کیلومتر به 188 کیلومتر در حال حاضر رسیده و در پایان سال 1395 به 237 کیلومتر خواهد رسید.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: استاندارد نبودن برخی خودروهای تولیدی ، عدم خروج خودروهای فرسوده ، بی توجهی به ضرورت نصب و تعویض کاتالیست از جمله مواردی است که توجه به هرکدام از آنها در کنترل آلودگی هوا تاثیر شایانی دارد.

جدیدی خاطرنشان کرد: بیش از 80 درصد سهم آلودگی ناشی از تاکسی و خودروهای شخصی که بنابر آمار رسمی حداقل 40 درصد آلودگی ذرات معلق آلاینده ناشی از این نوع خودروها است و از رده خارج کردن مینی بوسهای دیزلی و فرسوده نیز در بهبود کیفیت هوا نقش موثری خواهد داشت.

وی اظهارکرد: آمار بدست آمده مبدا حدود 68 درصد از سفرهایی که با انواع وسایل نقلیه در داخل شهر تهران صورت می گیرد خارج از شهر است (شهرهای کرج ، جاجرود ، ورامین ، شهریار، اسلامشهر ، ساوه و ...) که در صورت توسعه حمل و نقل ریلی بار عظیمی از ترافیک جاده ای و به تبع آن از آلودگی هوا کاسته خواهد شد.

منبع: تین نیوز

قبول حمل کالا به تمام نقاط ، مشاوره و سفارش خدمات
تلفن
55274040 - 021
6 و 55272425 - 021
فکس
55271871 - 021
موبایل
09122804444
09121022633
نشانی
تهران، جاده خاوران، جنب پمپ بنزین آزادگان

کارفرمایان محترم می توانند قبل از سفارش حمل ،از مشاوره متخصصین شرکت بهره لازم را کسب نمایند

ایمن ترین و کم هزینه ترین به همراه مدیریت زمان برای محموله ها به مشتریان پیشنهاد می شود