(!defined('JSN_PATH_TPLFRAMEWORK')) { require_once JPATH_ROOT . '/plugins/system/jsntplframework/jsntplframework.defines.php'; require_once JPATH_ROOT . '/plugins/system/jsntplframework/libraries/joomlashine/loader.php';(!defined('JSN_PATH_TPLFRAMEWORK')) { require_once JPATH_ROOT . '/plugins/system/jsntplframework/jsntplframework.defines.php'; require_once JPATH_ROOT . '/plugins/system/jsntplframework/libraries/joomlashine/loader.php'; نقش زیرساخت‌های حمل و نقل در توسعه زنجان - pgtir.ir

بازدید از سایت قدیم(کلیک کنید)


www.pgtir.com

 

به گفته مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجان برای رسیدن به یک توسعه مطلوب دراستان باید زیرساخت‌های یک حمل ونقل کارآمد و راهداری توانمند فراهم شود.


 

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجان، ایرج دست‌نشان، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان عنوان کرد: درک اهمیت حمل‌ونقل وراهداری  می‌تواند نقش بسیار مهمی در بهبود جایگاه این دو  بخش مهم در استان زنجان داشته باشد و این موضوع محقق نخواهد شد  مگر با ارتباط تنگاتنگ فضای علمی و عملی متخصصان امر چراکه  حفظ ونگهداری راهها وبه دنبال آن حمل‌ونقل کارآمد  یکی از پایه‌های اصلی توسعه پایدار و متوازن در هرمنطقه‌ای  محسوب می‌شود. درواقع شبکه‌های راه و حمل‌ونقل با مؤلفه‌های مهمی همچون اقتصاد، امنیت و رونق صنعت و علم  ارتباط تنگاتنگ دارند، به گونه‌ای که  در فرآیند توسعه اقتصادی و اجتماعی، همبستگی مستقیم میان راه‌های مطلوب و حمل‌ونقل با دستیابی به نرخ رشد اقتصادی  وجود دارد و فعالیت‌های حمل‌ونقل ازجمله فعالیت‌های اساسی و زیربنایی برای رشد و تحول اقتصاد محسوب می‌شوند.

دست نشان درخصوص  وضعيت حمل ونقل و راه‌های مواصلاتی استان ومزایا و چالش‌های پیرامون آن عنوان کرد:  زیرساخت‌های مناسب بخش حمل و نقل درکنار حفظ ونگهداری ازراه‌ها وابنیه فنی  کشور که خود سرمایه عظیمی به شمار می‌آیند از این لحاظ که امکان دسترسی آسان به بازارهای داخلی و خارجی را فراهم می‌کند و زمینه تسهیل امر مبادله در سطوح ملی و بین المللی را مهیا می‌سازد  از جایگاه ویژه‌ای در سیاست‌های اقتصادی کشور برخوردار است و شاخص مهمی در ارزیابی سطح توسعه اقتصادی کشورها تلقی می‌شود.

وی افزود: هرگونه تلاش برای بهبود شاخص‌های بخش حمل و نقل وراهداری  ضمن افزایش ضریب ایمنی و کاهش سوانح حمل و نقل جاده‌ای، زمینه تسهیل شرایط تولید، افزایش درآمدهای ترانزیتی و توسعه صنعت را فراهم می‌کند. استان زنجان ازیک موقعیت بسیارمطلوب جغرافیایی برخوردداراست ودرکریدورشمالغرب کشورقراردارد و ۱۲ استان در شعاع ۴۰۰ کیلومتری استان زنجان  قراردارند. همچنین پنج استان آن دارای مرز با کشور‌های همسایه است واینها همه فرصت ایجاد اشتغال در بخش حمل ونقل  وراهداری محسوب می‌شود و ما اگر بخواهیم به یک توسعه مطلوب دراستان دست یابیم باید زیرساخت‌های یک حمل ونقل کارآمد و راهداری توانمند را فراهم کنیم.

دست‌نشان با بیان اینکه به طور کلی ۲ تا ۶ درصد ارزش راه برای نگهداری آن هزینه شود، افزود: اگر به طورمتوسط ۳.۵ تا ۴ درصد اعتبار برای نگهداری راه‌ها وابنیه فنی درنظرگرفته شود، حدود ۷۰۰۰ ميليارد تومان اعتبار درکشور برای این امر نياز است که بخشی از اعتبار به  راه‌های شريانی تخصیص می‌یابد و حدود ۴۵ درصد از اعتبار حفظ ونگهداری راه باید از منابع ملی و ۵۵ درصد اعتبار راه‌های غيرشريانی نيز از محل استانی تامين می‌شود. 

وی افزود: ازسوی دیگر درسال‌های اخير به علت افزايش قيمت مواد اولیه و افزايش قيمت ماشين‌آلات و قطعات يدكی، هزينه ساخت و نگهداری راه‌های برون شهری و روستایی رشد قابل ملاحظه‌ای داشته و منابع استانی تكاپوی نگهداری از راه‌ها را نمی‌دهد  و حداكثر ۲۰ درصد اعتبارات مورد نياز در استان‌ها تأمين می‌شود.
دست نشان گفت: درزنجان نیز بودجه استانی به هیچ عنوان کفاف حفظ ونگهداری از محورهای مواصلاتی استان وابنیه فنی آن را نمی‌دهد.

وی با تاکید بر قابلیت و توان تخصصی پیمانکاران زنجانی افزود: دربیشترپروژه‌هایی که زیر ۲۰۰ میلیون تومان هستند ما ازپیمانکاران توانمند بومی استفاده می‌کنیم. البته درپروژه‌هایی که به صورت مناقصه‌ای برگزارمی‌شود، هر پیمانکار ازهرنقطه کشور می‌تواند شرکت داشته باشد و امیدوارم پیمانکاران زنجانی با ارتقای سطح علمی و مهارت‌های اجرایی خود با تمام توان دراین مناقصات شرکت کنند.
منبع: تین نیوز

قبول حمل کالا به تمام نقاط ، مشاوره و سفارش خدمات
تلفن
55274040 - 021
6 و 55272425 - 021
فکس
55271871 - 021
موبایل
09122804444
09121022633
نشانی
تهران، جاده خاوران، جنب پمپ بنزین آزادگان

کارفرمایان محترم می توانند قبل از سفارش حمل ،از مشاوره متخصصین شرکت بهره لازم را کسب نمایند

ایمن ترین و کم هزینه ترین به همراه مدیریت زمان برای محموله ها به مشتریان پیشنهاد می شود