(!defined('JSN_PATH_TPLFRAMEWORK')) { require_once JPATH_ROOT . '/plugins/system/jsntplframework/jsntplframework.defines.php'; require_once JPATH_ROOT . '/plugins/system/jsntplframework/libraries/joomlashine/loader.php';(!defined('JSN_PATH_TPLFRAMEWORK')) { require_once JPATH_ROOT . '/plugins/system/jsntplframework/jsntplframework.defines.php'; require_once JPATH_ROOT . '/plugins/system/jsntplframework/libraries/joomlashine/loader.php'; ◄ نوسازی کامیون‌های فرسوده؛ فقط با نظارت حداکثری سازمان راهداری - pgtir.ir

بازدید از سایت قدیم(کلیک کنید)


www.pgtir.com

 

  نوسازی کامیون‌های فرسوده؛ فقط با نظارت حداکثری سازمان راهداری
 
از اعضای کارگروه اجرای طرح نوسازی ناوگان حمل‌و‌نقل جاده‌ای درخواست می‌شود نظارت و سختگیری را در این موضوع به حداکثر برسانند تا فقط فرسودۀ فرسوده‌سواران نوسازی شود نه این‌که با توزیع رانت، مشکلاتِ کامیونداران واقعی افزایش یابد و در نهایت فرسوده‌سواران به‌خاطر توان مالی پایین به جمعیت بیکار کشور اضافه شوند.

به گزارش تین نیوز، داوود کریمی افزود: سال‌هاست ذخایر نفتی به‌دلیل انبوه کامیون‌های فرسوده بیهوده دود می‌شود، سال‌هاست آمار تصادفات جاده‌ای بالاست که بخشی از آن مربوط به سیستم ترمز ضعیف ناوگان فرسوده است و سال‌هاست برای حفظ محیط زیست فقط شعار داده‌ایم و عمل نکرده‌ایم.

وی  با طرح این پرسش که آیا در طرح نوسازی، واقعا ناوگان فرسوده نوسازی می‌شود، گفت: 2 تجربه از گذشته به ما یادآوری می‌کند لازم است مسئولان اجرای طرح، نظارت‌ها و سختگیر‌ی‌ها را افزایش دهند.

کریمی عنوان کرد: دادن مجوز واردات کامیون به شرکت‌های حمل‌ونقل در دولت یازدهم هیچ کمکی به نوسازی نکرد و کشنده‌های وارد شده بلافاصله در بازار سه برابر قیمت تمام شده به رانندگان واقعی فروخته شد و به‌خاطر آزاد نبودن سند ناوگان که هنوز هم به‌نام همان شرکت حمل‌و‌نقل مانده‌اند مشکلات زیادی برای رانندگان ایجاد شده و حتی آنها را متحمل مالیات‌های سنگینی کرده  است.

این فعال حمل و نقلی افزود: طبق قانون، جهت صدور و یا تمدید پروانه فعالیت شرکت حمل‌و‌نقل باید کامیون‌های بالای مدل ۹۰ به‌نام شرکت باشد در نتیحه مشخص است شر‌کت‌های حمل‌و‌نقل کامیون فرسوده‌ای در اختیار ندارند، پس دلیلی هم وجود ندارد در طرح نوسازی به آنها مجوز واردات داده شود و صدور هرگونه مجوز به‌نام آنها، نوعی توزیع رانت محسوب می‌شود.

به گفته وی واردات کامیون جدید، بدون اینکه فرسوده‌ای کنار برود به مشکلات کامیونداران خود مالک دامن می‌زند.

کریمی ادامه داد: همچنین نباید از نظر دور داشت که در مدت سه سال اجرای طرح نوسازی از سال ۹۵ تا ۹۷ توسط شرکت‌های مونتاژ‌کننده خودروهای تجاری نیز، تخلفات بسیاری از طرف مراکز اسقاط، کارمندان شرکت‌ها، نمایندگی‌ها و غیره اتفاق افتاد و عملاً با خروج تعداد کمی کامیون فرسوده، تعداد زیادی کامیون جدید وارد ناوگان شد.

به گزارش تین نیوز، وی با بیان این‌که در آن زمان تخلف خلق گواهی اسقاط صورت می‌گرفت، عنوان کرد: از زوایه‌ دیگر، بسیاری از ثبت‌نام کنندگان نه تنها فرسوده‌سوار نبودند، بلکه حتی شغل آنها کامیونداری نبود و شغل‌های اصلی دیگری داشتند که حضور این دسته از افراد نیز به امنیت شغلی کامیونداران واقعی که هیچ شغل و حرفه‌ی دیگری ندارند لطمه زده است.

کریمی خاطرنشان کرد: بر این اساس از اعضای کارگروه اجرای طرح نوسازی ناوگان حمل‌و‌نقل جاده‌ای درخواست می‌شود نظارت و سختگیری را در این موضوع به حداکثر برسانند تا فقط فرسودۀ فرسوده‌سواران نوسازی شود نه این‌که با توزیع رانت، مشکلاتِ کامیونداران واقعی افزایش یابد و در نهایت فرسوده‌سواران به‌خاطر توان مالی پایین به جمعیت بیکار کشور اضافه شوند.

 

یک فعال بخش حمل و نقل جاده‌ای از اعضای کارگروه نوسازی ناوگان فرسوده درخواست کرد با نظارت و سختگیری حداکثری، امکان نوسازی هرچه بهتر ناوگان فرسوده‌ فرسوده‌سواران را فراهم سازند.
 
منبع:  تین نیوز

 

قبول حمل کالا به تمام نقاط ، مشاوره و سفارش خدمات
تلفن
55274040 - 021
6 و 55272425 - 021
فکس
55271871 - 021
موبایل
09122804444
09121022633
نشانی
تهران، جاده خاوران، جنب پمپ بنزین آزادگان

کارفرمایان محترم می توانند قبل از سفارش حمل ،از مشاوره متخصصین شرکت بهره لازم را کسب نمایند

ایمن ترین و کم هزینه ترین به همراه مدیریت زمان برای محموله ها به مشتریان پیشنهاد می شود