(!defined('JSN_PATH_TPLFRAMEWORK')) { require_once JPATH_ROOT . '/plugins/system/jsntplframework/jsntplframework.defines.php'; require_once JPATH_ROOT . '/plugins/system/jsntplframework/libraries/joomlashine/loader.php';(!defined('JSN_PATH_TPLFRAMEWORK')) { require_once JPATH_ROOT . '/plugins/system/jsntplframework/jsntplframework.defines.php'; require_once JPATH_ROOT . '/plugins/system/jsntplframework/libraries/joomlashine/loader.php'; یک فعال بخش حمل و نقل کالا مطرح کرد: ◄ پیشنهاد تشکیل دبیرخانه تن-کیلومتر - pgtir.ir

بازدید از سایت قدیم(کلیک کنید)


www.pgtir.com

 

 

پیشنهاد تشکیل دبیرخانه تن-کیلومتر

یک فعال بخش حمل و نقل جاده‌ای معتقد است برای نظارت بر حسن اجرای مصوبه 209 شورای عالی هماهنگی ترابری توسط تشکل‌های صنفی، نیاز به ایجاد دبیرخانه تن-کیلومتر و تدوین آیین‌نامه نحوه نظارت بر تن-کیلومتر است.

به گزارش تین نیوز مالک نخعی در توضیح این موضوع به خبرنگار ما گفت: در دویست و نهمین جلسه شورای عالی هماهنگی ترابری کشور در تاریخ 15 مهرماه سال 97  شیوه تعیین نرخ خدمات حمل کالای جاده‌ای در کشور بر اساس تن کیلومتر مصوب شد.

وی افزود: با توجه به بند الف این مصوبه «سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای موظف است نرخ شاخص حمل بر اساس تن کیلومتر را محاسبه و به ادارات تابعه اعلام نماید. تشکل‌های صنفی رانندگان یا کامیونداران با شرکت‌ها می‌توانند نرخ نهایی بر اساس تن کیلومتر به تفکیک هر مسیر از مبدأ شهرستان‌های استان، موردتوافق قرار داده و به ادارات استانی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جهت اعمال در سامانه مدیریت بار اعلام نمایند. در صورت عدم توافق میان تشکل‌های صنفی مذکور، نرخ شاخص اعلام‌شده توسط ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ملاک عمل می‌باشد» و نظارت بر حسن اجرای بر عهده تشکل‌های صنفی موصوف است.

به گزارش تین نیوز، او عنوان کرد: باگذشت بیش از یک و نیم سال از تصویب مصوبه مذکور و تحقیقات میدانی و جمع‌آوری اطلاعات و بازخورد آن، به نظر می‌رسد برای نظارت بر حسن اجرای مصوبه 209 توسط تشکل‌های صنفی نیاز به ایجاد دبیرخانه تن-کیلومتر و تدوین آیین‌نامه نحوه نظارت بر تن کیلومتر است.

این فعال بخش حمل و نقل جاده‌ای به سازمان راهداری پیشنهاد داد به دلیل اهمیت فراوان این موضوع در اقتصاد کامیونداری و معیشت خانواده‌های کامیوندار، ضمن بررسی این موضوع نسبت به پاسخ موارد مطروحه ذیل در این خصوص اعلام نظر و رهنمودهای لازم را ارائه کنند:

 1. سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور و یا شورای عالی هماهنگی ترابری کشور بر اساس اختیارات و وظایف قانونی خود مکلف به تدوین آیین‌نامه تأسیس دبیرخانه و نحوه نظارت بر تن کیلومتر، توسط تشکلات سه‌جانبه نامبرده شده در مصوبه 209 هستند، برنامه زمان‌بندی و پروتکل‌های مربوط به تدوین آیین‌نامه به چه صورت است؟

 2. آیا سازمان راهداری آیین‌نامه مربوطه را تدوین خواهد کرد یا شورای عالی هماهنگی ترابری کشور؟

 3. چنانچه تدوین آیین‌نامه پیشنهادی و دخیل نمودن نظرات تشکل‌های صنفی موصوف منوط به تفویض اختیار لازم برای تعیین تکلیف این موضوع به تشکل‌های صنفی رانندگان، کامیونداران و شرکت‌ها باشد، آیا سازمان آیین‌نامه‌ای را پیشنهاد خواهند داد و یا تمام مراحل تدوین آیین‌نامه را از وظایف تشکل صنفی می‌داند؟

نخعی تاکید کرد: بر این اساس خواهشمند است ضمن بررسی موضوع دستور فرمایند تدوین آیین‌نامه تأسیس دبیرخانه و نحوه نظارت بر تن کیلومتر موضوع بند الف مصوبه 209 شورای عالی هماهنگی ترابری کشور، مراتب با اولویت بالا در دستور کار رسیدگی قرارگرفته و رهنمودهای لازم ارائه شود.

 

منبع: تین نیوز

قبول حمل کالا به تمام نقاط ، مشاوره و سفارش خدمات
تلفن
55274040 - 021
6 و 55272425 - 021
فکس
55271871 - 021
موبایل
09122804444
09121022633
نشانی
تهران، جاده خاوران، جنب پمپ بنزین آزادگان

کارفرمایان محترم می توانند قبل از سفارش حمل ،از مشاوره متخصصین شرکت بهره لازم را کسب نمایند

ایمن ترین و کم هزینه ترین به همراه مدیریت زمان برای محموله ها به مشتریان پیشنهاد می شود