(!defined('JSN_PATH_TPLFRAMEWORK')) { require_once JPATH_ROOT . '/plugins/system/jsntplframework/jsntplframework.defines.php'; require_once JPATH_ROOT . '/plugins/system/jsntplframework/libraries/joomlashine/loader.php';(!defined('JSN_PATH_TPLFRAMEWORK')) { require_once JPATH_ROOT . '/plugins/system/jsntplframework/jsntplframework.defines.php'; require_once JPATH_ROOT . '/plugins/system/jsntplframework/libraries/joomlashine/loader.php'; عدم اطلاع‌رسانی کافی، دلیل تاخیر در پرداخت عوارض آزادراه ها بوده است - pgtir.ir

بازدید از سایت قدیم(کلیک کنید)


www.pgtir.com

 

 

 

مدیرعامل شرکت سپندار در خصوص دلیل تاخیر در پرداخت عوارض آزادراه ها عنوان کرد:

این موضوع  به دلیل عدم‌آگاهی یا حتی عدم اطلاع‌رسانی کافی از طرف ما رخ داده است.

امین فرج الهی در گفتگو با خبرنگار ما در با بیان اینکه درحال‌حاضر ما جزء ده کشور اول دنیا هستیم که سیستم ORT را عملیاتی کرده‌ایم و بر اساس این دستاورد مردم ما در آزادراه‌ها بدون توقف پیش خواهند رفت، می گوید: درحالی‌که در بسیاری از کشورهای اروپایی خطوط به‌طور مشترک هم از پرداخت نقدی و هم از پرداخت الکترونیک بهره می‌برند اما موفق شدیم پرداخت نقدی را به‌طور کامل حذف کنیم و فراتر از نسل چهارم این سیستم حرکت کنیم.

او در ادامه اظهار داشت: با عملیاتی کردن این سیستم موفق به افزایش میزان درآمد از محل عوارض شده‌ایم و این مهم به این دلیل میسر شده که در سیستم دستی و پرداخت نقدی امکان فرار ترافیکی وجود دارد و عملا دسترسی نخواهید داشت. اما در این سیستم چنین چیزی ممکن نیست. بدهی به نام پلاک ثبت می‌شود تا روزی که پرداخت شود. بر این اساس بسته به آزادراه‌های مختلف ما بین ۲۵ تا ۶۰ درصد افزایش درآمد داریم.

مدیرعامل شرکت سپندرا با اشاره به اینکه در این میان تنها دغدغه ما وصول عوارض است، تصریح کرد: توقع همراهی داشتیم اما با این‌ حال نمی‌توان توپ را به زمین مردم انداخت. شاید برخی به دلیل عدم‌آگاهی و شاید هم ضعف ما در اطلاع‌رسانی عوارض خود را پرداخت نکردند. به هر ترتیب حدود ۵۰ درصد این عوارض پرداخت شده است. اما آنچه باید بر آن تأکید کرد این است که ۵۰ درصد پرداخت نشده از بین نرفته است. به‌ حساب پلاک ثبت شده و همه‌چیز روشن است.

فرج الهی با بیان اینکع امیدواریم با کمک سازمان راهداری و پلیس بتوانیم گلوگاه‌هایی ایجاد کنیم که این مشکل رفع شود، توضیح داد: برای مثال تقریبا ۲۵ درصد پلاک‌های کشور در سال عوض می‌شوند و امیدواریم بتوانیم به شکل قانونی به دستورالعملی برسیم که موقع تعویض پلاک صفر بودن این عوارض شرط لازم باشد؛ درصورتی‌که این عوارض پرداخت نشده باشند بتوانید در مراکز تعویض پلاک تسویه کنید.

او معتقد است: دستاوردهای این طرح روشن‌تر از آن است که نیازی به تقلا برای اثبات داشته باشد. تنها در یک مورد با حذف فرایند کاهش سرعت تا توقف کامل و بالعکس و حدود ۲۵۰ میلیون لیتر صرفه‌جویی در مصرف سوخت داشته‌ایم. آن‌هم بر اساس ۲۵۰ میلیون تردد ثبت شده که یک معادل ریالی معنادار است و می‌تواند از وزارت نفت مطالبه شود. اما همه اینها کنار گذاشته شده است. تنها نکته همان ۵۰ درصد است که همان‌طور که اشاره شد به دلیل عدم‌آگاهی یا حتی عدم اطلاع‌رسانی کافی از طرف ما رخ داده است.

فرج الهی بیان می کند: در شرایط فعلی سخن گفتن از تردید در اجرای این طرح عملا کاری عبث خواهد بود. در عوض کاش رسانه‌ها به کمک ما بیابند تا بتوانیم این آگاهی و اطلاع‌رسانی را به بهترین شکل انجام بدهیم. امیدواریم رسانه ملی به میدان بیاید، چراکه نتایج این طرح کل کشور را منتفع خواهد کرد. درزمینه اطلاع‌رسانی کارهایی انجام‌شده اما قطعا کافی نیست و باید تقویت شود.

 

 

منبع : تین نیوز

قبول حمل کالا به تمام نقاط ، مشاوره و سفارش خدمات
تلفن
55274040 - 021
6 و 55272425 - 021
فکس
55271871 - 021
موبایل
09122804444
09121022633
نشانی
تهران، جاده خاوران، جنب پمپ بنزین آزادگان

کارفرمایان محترم می توانند قبل از سفارش حمل ،از مشاوره متخصصین شرکت بهره لازم را کسب نمایند

ایمن ترین و کم هزینه ترین به همراه مدیریت زمان برای محموله ها به مشتریان پیشنهاد می شود