(!defined('JSN_PATH_TPLFRAMEWORK')) { require_once JPATH_ROOT . '/plugins/system/jsntplframework/jsntplframework.defines.php'; require_once JPATH_ROOT . '/plugins/system/jsntplframework/libraries/joomlashine/loader.php';(!defined('JSN_PATH_TPLFRAMEWORK')) { require_once JPATH_ROOT . '/plugins/system/jsntplframework/jsntplframework.defines.php'; require_once JPATH_ROOT . '/plugins/system/jsntplframework/libraries/joomlashine/loader.php'; ◄ امکان دریافت کارت هوشمند رانندگی با مدرک کمتر از دیپلم فراهم شد - pgtir.ir

بازدید از سایت قدیم(کلیک کنید)


www.pgtir.com

 

امکان دریافت کارت هوشمند رانندگی با مدرک کمتر از دیپلم فراهم شد

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در نامه‌ای به ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سطح کشور از امکان ثبت نام رانندگان با مدرک تحصیلی کمتر از دیپلم برای دریافت کارت هوشمند خبر داد.

به گزارش تین نیوز، در نامه تاریخ 9 اردیبهشت حسین متولی حبیبی به ادارات استانی آمده است: عطف به نامه شماره... مورخ 7 اردیبهشت 99 معاون حمل و نقل، از تاریخ 8 اردیبهشت 99 امکان ثبت نام رانندگان با مدرک تحصیلی کمتر از دیپلم در سیستم کارت هوشمند فراهم شد.

به گزارش تین نیوز، سال گذشته(98) شرایط و دستورالعمل صدور، تمدید، تعویض و لغو کارت هوشمند رانندگان حمل و نقل بار و مسافر برون شهری اصلاح و دچار تغییراتی شد.

بنا به اظهارات مسئولان، این تغییرات بر اساس مصوبه کمیته راهبری حمل و نقل و با توجه به لزوم ارتقای توانمندی رانندگان حرفه‌ای برون شهری حمل و نقل عمومی کالا و مسافر انجام شد.

الزام مدرک تحصیلی دیپلم برای متقاضیان فعالیت حرفه‌ای رانندگی

دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم یا معادل آن برای متقاضیان فعالیت حرفه‌ای رانندگی برون شهری حمل و نقل عمومی کالا و مسافر از جمله بندهای اصلاح شده در این دستورالعمل بود.

  هدف از انجام این کار، ارتقای ایمنی راه‌ها، بهره‌گیری و سرویس و نگهداری مناسب از ناوگان حمل و نقل برون شهری و ارتقای سطح دانش و مهارت رانندگان جاده‌ای اعلام شد اما با توجه به تعداد زیاد رانندگان فاقد مدرک دیپلم، انتقاداتی نسبت به این اقدام صورت گرفت.

پس از  آن بود که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در تاریخ 25 دی ماه سال گذشته اعلام کرد که متقاضیان دریافت کارت هوشمند رانندگی دارای مدرک تحصیلی سوم راهنمایی که در سال جاری در این مقطع فارغ‌التحصیل شده‌اند، می‌توانند کارت هوشمند دریافت کنند.

این اقدام سازمان راهداری اگرچه مشکلات برخی رانندگان فاقد مدرک را حل کرد اما همچنان تعداد زیادی از رانندگان بلاتکلیف بودند.

مدرک تحصیلی ملاک کیفیت رانندگی ندارد

در آن زمان آرش جلیلی راننده کامیون دارای مدرک مهندسی به تین نیوز گفت: این‌که دیپلم از سیکل بهتر است و لیسانس از دیپلم بهتر است موضوعی است که قطعیت ندارد و نظام آموزشی ما آن‌قدر ناکارآمد است که هیچ رابطه معنی‌داری بین سطح تحصیلات و کامیونداری (و سایر حرفه‌ها) نمی‌توان یافت.

رواج مدرک فروشی

فریدون طبقچی راننده ناوگان عمومی جاده‌ای  نیز در مورد تغییر شرایط  مدرک تحصیلی رانندگان از سوم راهنمایی به دیپلم برای دریافت کارت هوشمند رانندگی به تین نیوز گفت: ارتقای مدرک سوم راهنمایی به دیپلم برای دریافت کارت هوشمند رانندگی منجر به رواج دلالی و خرید و فروش مدارک تحصیلی به قیمت‌های بالا می‌شود.

وی افزود: سطح سواد تاثیر زیادی در بهبود کیفیت رانندگی ندارد ولی آموزش‌های واقعی در دوره ‌مشخصی با در نظر گرفتن تمام استانداردهای لازم می‌تواند نقیصه‌های موجود ‌در خطاهای انسانی را کاهش دهد به‌شرطی که آموزشگاه‌های رانندگی ‌باری به هرجهت و به‌طور فرمالیته فعالیت نکنند.

ارایه کارت هوشمند منوط به حداقل پنج سال سابقه شاگردی

یکی دیگر از رانندگان هم عنوان کرد: بهتر بود به جای توجه به مدرک تحصیلی در ارایه کارت هوشمند، شرط حداقل پنج سال سابقه شاگردی و تایید توسط چند راننده پایه یک، ملاک قرار می‌گرفت.

منبع:  تین نیوز

قبول حمل کالا به تمام نقاط ، مشاوره و سفارش خدمات
تلفن
55274040 - 021
6 و 55272425 - 021
فکس
55271871 - 021
موبایل
09122804444
09121022633
نشانی
تهران، جاده خاوران، جنب پمپ بنزین آزادگان

کارفرمایان محترم می توانند قبل از سفارش حمل ،از مشاوره متخصصین شرکت بهره لازم را کسب نمایند

ایمن ترین و کم هزینه ترین به همراه مدیریت زمان برای محموله ها به مشتریان پیشنهاد می شود